|
|
![]() |
Dostępna nowa wersja oprogramowania AGIS D ver.1.33 - tylko po zalogowaniu i zweryfikowaniu klienta
* sekwencyjny wtrysk LPG /CNG lub wtrysk gazu we wspólny kolektor za turbiną
* automatyczne wpisywanie ustawień w zależności od wybranego typu samochodu
* automatyczna kalibracja czujników
* funkcje uśredniania danych na mapach
* automatyczna kalibracja i synchronizacja podwójnego TPS
* automatyczne przepisywanie i uśrednianie podwójnego TPS
* funkcje cut off
* funkcja tempomat
* czułość TPS
* opóźnienie emulacji
* możliwość podpięcia konsolki OLED wraz z pełna diagnostyką
* do aut z instalacja elektryczną 12 V
* auta z instalacja 24 V - sterownik AGIS D24
Sterownik ze złączem 2x24, posiada dodatkową komunikację CAN BUS do sterowania z dodatkowym zestawem Diesel - Pompa Mechaniczna - w zestawie z silnikiem krokowym oraz elektronicznym TPS , ten sam zestaw dodatkowy jest przeznaczony do sterownika D24
Proste systemy zasilania gazowego do silników o zapłonie samoczynnym powoli ustępują systemom bardziej skomplikowanym, które oprócz sterowania dawkowaniem LPG wpływają także na dawkę oleju napędowego. W ten sposób w znacznym stopniu wzrasta udział dwukrotnie tańszego od oleju napędowego LPG w dawce paliwa zasilającego silnik Diesla. W systemach tradycyjnych wynosił on, w zależności od charakteru wykorzystania silnika, od 20 do 30 %. Nowe systemy są w stanie zastąpić nawet 60 % sumarycznej dawki zasilającej silnik paliwem gazowym. Takim współczynnikiem zastąpienia oleju napędowego może pochwalić się sterownik Agis Diesel firmy ACON-APP.
Jest on homologowany na LPG oraz CNG, dzięki czemu może obsługiwać systemy zasilania wykorzystujące oba rodzaje paliwa gazowego. Agis Diesel jest nowością w ofercie znanego podwarszawskiego producenta. Idea jego działania polega na maksymalnym wykorzystaniu możliwości emulacji sygnałów różnych czujników montowanych na silniku o zapłonie samoczynnym. Dzięki temu można w znaczącym stopniu ograniczyć dawkowanie oleju napędowego, zastępując go tańszym LPG. Możliwości systemu Agis Diesel pozwala emulować sygnały 4 czujników analogowych o maksymalnych napięciach 12 i 24 V. Mogą to być czujniki typu: TPS (położenia pedału gazu), ciśnienia oleju napędowego w szynie paliwowej czy ciśnienia doładowania. Dzięki emulacji sygnałów tych czujników do sterownika nadzorującego pracę dieslowskiej aparatury paliwowej dociera informacja o konieczności ograniczenia dawkowania oleju napędowego. Niedobór ten jest uzupełniany paliwem gazowym. Cztery mapy Dla każdego z emulowanych czujników tworzona jest indywidualna mapa dawkowania gazu. Początkowo budziło to mieszane uczucia wśród montażystów, którzy mieli okazję zapoznania się z nowym systemem, ponieważ kalibracja jest czasochłonna. Jednak możliwości ograniczania dawkowania oleju napędowego i zastępowania go LPG jakie daje taki sposób kalibracji rozwiało wszelkie wątpliwości.
Kalibracja:
ACON rekomenduje strojenie silnika zasilanego LPG w taki sposób, aby moc przy dawkowaniu LPG była taka sama jak w przypadku pracy tylko na oleju napędowym. Dzięki temu w maksymalny sposób eliminuje się udział najbardziej zawodnego elementu pierwszych systemów gazodiesla, jakim był kierowca. To właśnie z jego świadomego użytkowania silnika Diesla zasilanego LPG wynikała oszczędność. Kierowca, dysponując większą mocą oraz momentem obrotowym przy tym samym obciążeniu mógł w mniejszym stopniu naciskać na pedał gazu. Jeśli jednak z różnych przyczyn tego nie robił przewoźnik mógł zapomnieć o oszczędnościach.
Jest on homologowany na LPG oraz CNG, dzięki czemu może obsługiwać systemy zasilania wykorzystujące oba rodzaje paliwa gazowego. Agis Diesel jest nowością w ofercie znanego podwarszawskiego producenta. Idea jego działania polega na maksymalnym wykorzystaniu możliwości emulacji sygnałów różnych czujników montowanych na silniku o zapłonie samoczynnym. Dzięki temu można w znaczącym stopniu ograniczyć dawkowanie oleju napędowego, zastępując go tańszym LPG. Możliwości systemu Agis Diesel pozwala emulować sygnały 4 czujników analogowych o maksymalnych napięciach 12 i 24 V. Mogą to być czujniki typu: TPS (położenia pedału gazu), ciśnienia oleju napędowego w szynie paliwowej czy ciśnienia doładowania. Dzięki emulacji sygnałów tych czujników do sterownika nadzorującego pracę dieslowskiej aparatury paliwowej dociera informacja o konieczności ograniczenia dawkowania oleju napędowego. Niedobór ten jest uzupełniany paliwem gazowym. Cztery mapy Dla każdego z emulowanych czujników tworzona jest indywidualna mapa dawkowania gazu. Początkowo budziło to mieszane uczucia wśród montażystów, którzy mieli okazję zapoznania się z nowym systemem, ponieważ kalibracja jest czasochłonna. Jednak możliwości ograniczania dawkowania oleju napędowego i zastępowania go LPG jakie daje taki sposób kalibracji rozwiało wszelkie wątpliwości.
Kalibracja:
ACON rekomenduje strojenie silnika zasilanego LPG w taki sposób, aby moc przy dawkowaniu LPG była taka sama jak w przypadku pracy tylko na oleju napędowym. Dzięki temu w maksymalny sposób eliminuje się udział najbardziej zawodnego elementu pierwszych systemów gazodiesla, jakim był kierowca. To właśnie z jego świadomego użytkowania silnika Diesla zasilanego LPG wynikała oszczędność. Kierowca, dysponując większą mocą oraz momentem obrotowym przy tym samym obciążeniu mógł w mniejszym stopniu naciskać na pedał gazu. Jeśli jednak z różnych przyczyn tego nie robił przewoźnik mógł zapomnieć o oszczędnościach.