![]() |
|
Wycofany z produkcji styczeń 2013 | Kolejna generacja tego sterownika to :AGIS ISO/OBD P13 |
Nowa wersja aplikacji AGIS OBD/CAN 3.0 umożliwia mapowanie korzystając bezpośrednio z nastaw OBD sterownika benzynowego, zarówno w samochodach posiadających komunikację po magistrali CAN jak również transmisji analogowej (protokoły ISO 9141/KWP200). Przy obecnych możliwościach sterownika i aplikacji po kalibracji pojazdu bez obciążenia, mapowanie w czasie jazdy nie wymaga jazdy na benzynie.
W zakładce MAPA po uruchomieniu funkcji MAPOWANIE PO OBD, system w czasie jazdy układa mapę procentową od nastaw OBD. Mapę należy uznać za skończoną w momencie podświetlenia okienek na kolor możliwie zbliżony do czerwonego. Na chwilę obecną nikt nie proponuje tego typu mapowania i jest to jedyne działające rozwiązanie tego typu na rynku.
W wersji 3.0 dodano predefiniowane ustawienia sytemu w zależności od typu wtrysku benzyny i typy wtryskiwaczy. W zasadzie po wyborze tych dwóch parametrów, system automatycznie zaproponuje wstępna mapę, którą możemy zaakceptować lub nie i przeprowadzić ten proces własnoręcznie.
Po zakończeniu procesu kalibracji, włączamy automatyczne KOREKTY OD NASTAW OBD w zakładce OBD. Należy przy tym pamiętać, że w silnikach wielocylindrowych V, przy wyborze oddzielnych korekt na BANKI, konieczne jest określenie, które cylindry LPG odzwierciedlają BANKI danych sterownika benzynowego, gdyż nie zawsze wtryskiwacze rozcięte są na tych samych bankach danych. Sprawdzenie BANKÓW danych wtryskiwaczy LPG odbywa sie w prosty sposób. Wystarczy w ZAKŁADCE odczyty, podczas pracy na LPG wyłączyć funkcję JEDNA POPRAWKA DLA WSZYSTKICH CYLINDRÓW, zwiększyć znacząco poprawkę na danych cylindrze i zaobserwować na którym BANKU danych, nastawa krótkoterminowa osiąga wartość w minusie. Zaznaczyć w zakładce OBD właściwy cylinder dla BANKU. Przywrócić wartość poprawki na danym cylindrze do wartości początkowej. Jeśli nie jesteśmy pewnie dalszych cylindrów, operacje można powtórzyć dla kolejnych cylindrów.
W wersji open mamy więc dużo mniej okienek do przejrzenia i ustawień. Pozostałe okna zostały ukryte. W każdej chwili możemy je uaktywnić z panela INFORMACJE/POKAŻ UKRYTE OPCJE – hasło do ukrytych opcji 2490. AGIS OBD/CAN to całkowicie nowy i jedyny na rynku sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu z możliwością komunikacji poprzez magistralę komunikacyjną CAN z systemem diagnostyki pokładowej pojazdu. W nowym sterowniku AGIS pojawiła się tym samym możliwość diagnostyki OBD ECU komputera benzynowego z poziomu softu sterownika LPG/CNG. Zaletą tego typu sterownika jest możliwość idealnej kalibracji LPG/CNG względem benzyny, stały monitoring nastaw oraz ich automatyczną korekcję do poziomu wymaganego normami emisji spalin EURO.
Kontroler:
* Możliwość podłączenia do magistrali CAN (w samochodach produkowanych po 2003r.)
* Pojedynczy emulator pozwalający na przełączanie na gaz cylinder po cylindrze, z możliwością testowania
pojedynczych wtryskiwaczy LPG/CNG
* Szybki procesor sygnałowy 120MHz (30MIPS’ów)
* Sterowanie wtryskiem i naliczanie korekt w czasie rzeczywistym dla każdego cylindra oddzielnie
Oprogramowanie:
* Czytnik systemu OBD pracujący na magistrali CAN, z możliwością podejrzenia podstawowych danych
diagnostycznych oraz wyczytania i kasowania błędów. Pozwala również na wykorzystanie nastaw OBD do adaptacji
sterownika LPG/CNG
* Zaawansowana cyfrowa filtracja wszystkich sygnałów wejściowych.
* Możliwość zbierania danych do strojenia w czasie jazdy bez konieczności podłączania laptopa.
* Automatyczne wykrywanie typu sterowania wtryskiwaczami benzynowymi (sekwencja / pół sekwencja /
nie sekwencja)
* Nowe algorytmy kalibracji (oddzielna kalibracja każdego cylindra)
* Nowe algorytmy rozgrzewania wtryskiwaczy LPG/CNG
* Nowe algorytmy zapobiegające gaśnięciu silnika przy wyjściu CUT-OFF’a dla samochodów z doładowaniem.
* Nowe algorytmy pozwalające na obsługę pojazdów w których występuje zjawisku wtrysku ciągłego benzyny przy
wysokich obrotach .
* Intuicyjny interfejs graficzny jednoznacznie pokazujący stan każdego emulatora i wtryskiwaczy LPG/CNG dla
różnych rodzajów sterowania.
* Narzędzia umożliwiające testowanie w czasie pracy każdego emulatora oraz wtryskiwacza LPG/CNG oddzielnie dla
każdego cylindra.
Wersje:
AGIS OBD/CAN i4
AGIS OBD/CAN i6
AGIS OBD/CAN i8
* wersja ‘i4′ może być zastosowana do silników 3 cylindrowych a ‘i6′ do 5 cylindrowych
Wycofany z produkcji od: styczeń 2013 , następca AGIS P13 ISO/OBD
* wersja ‘i4′ może być zastosowana do silników 3 cylindrowych a ‘i6′ do 5 cylindrowych
Wycofany z produkcji od: styczeń 2013 , następca AGIS P13 ISO/OBD